2017. április 18., kedd

Egyszerű ecset újragondolva

Hamarosan találkozom egy nagyon kedves barátnőmmel, neki szerettem volna valami "őrült" ajándékot készíteni. Mindketten nagy rajongói vagyunk az Art Journal-nak, Mixed Media-nak és az Altered Art-nak, így nem lehetett kétséges, hogy ezen hármas egyikéből születik alkotás. 
Tartsatok velem egy kis őrültségre!




Szükséges anyagok és eszközök:



Előre bocsátom, hogy semmi közöm a szobrászathoz, vagy a modellezéshez, most csinálok először ilyesmit. Eddig egyedül a süthető gyurmát használtam (ékszerkészítésre, egyszerű figurákhoz) így izgalmas volt, hogy vajon sikerül-e bármi értékelhetőt kihoznom a levegőn száradó gyurmából. 

Első lépésként a feláldozandó ecsetet (a sörték kivételével) kenjük le a lágy alapozó pasztával (soft gesso). 


A levegőn száradó gyurmából vegyünk ki egy kis darabot, majd benedvesített kézzel alaposan gyúrjuk át. Ha ezzel megvagyunk, nagyjából nyújtsuk ki (kézzel elég, én sem használtam semmilyen speciális szerszámot) és igazítsuk rá az ecset fejére.


Szintén nedves kézzel szépen simogassuk rá a felületre, elöl is, hátul is.


Igazgassuk meg a gyurma szélét. Ehhez az ecsetem végét használtam.


Formázzunk egy pici gyurmagolyót.


Egy helyen csippentsük picit össze. Ez lesz majd az ecsetünk orra. Túlozzuk el a méretét nyugodtan! Nem az a cél, hogy a végső arc tökéletes legyen.


Enyhén nedvesítsük meg a felületet, majd helyezzük rá az orrot. A széleket simítsuk bele az alapba. Az apróbb egyenetlenségeket nedves kézzel simítsuk el.


Gyúrjunk egy rövidke hurkát, majd vágjuk ketté.


Ezek lesznek a szemöldökök. Helyezzük fel az arcra.


Ahogyan az előbb az orrot, ezt is simítsuk rá az alapra.


Ugyanezzel a módszerrel következhet a száj...





...majd a szemek.





Azt találtam ki, hogy az ecset nyelét még két gyurmacsíkkal díszítem.



Eddig ilyen a végeredmény:



Tegyük félre száradni. Akkor jó, amikor a gyurma teljesen kifehéredik. Ne siettessük túlságosan a szárítást, nehogy megrepedjen a felület. Ha ez mégis bekövetkezik, akkor alapozó pasztával (gesso) tömítsük a repedéseket és ha megszáradt folytathatjuk a munkát.

Kenjük le egy soron Dekor Paint Soft borókazöld festékkel, majd hagyjuk megszáradni. Ezúttal ne hagyjuk ki a sörtéket sem.


Megint kenjük le borókazölddel, de ezúttal ne várjuk meg a festék száradását, hanem a többi színt használva húzzunk csíkokat a még nedves festékbe.


A két csíkot az ecset nyakán egyszínűre festettem és kipöttyöztem.


Piros akrilfestékkel két soron átfestettem a száját. (A két réteg között várjuk meg a teljes száradást.)


A hegyes ecsettel fessük meg a szembogarat és a szempillákat.


Chameleon akrilfestékkel emeljünk ki bizonyos területeket, pl. a szemöldök tetejét, az orr csúcsát, és néhány helyet az ecset szárán is.


Már majdnem készen vagyunk. Kenjünk antikoló pasztát a mélyedésekbe.


Szinte teljesen készen vagyunk. Most kell eldöntenünk, hogy szeretnénk e lakkozni, fényesíteni a végeredményt. 




Mivel dísztárgyaink nagy része porfogó (a szó mindenféle értelmében :) ), én a lakkozás mellett döntöttem.


Kicsit őrült, de határozottan élveztem a készítését, és elégedett vagyok a végeredménnyel.

Ötlet, fotó és kivitelezés: Sztarenki Szilvia (beedeescrap)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...